Sisältömarkkinointistrategian luominen aloita sisältömarkkinointistrategian kehittäminen meidän oppaamme avulla



Jos olet uusi sisältömarkkinointimaailmassa, aloitetaan määrittämällä mitä sisältömarkkinointistrategia on. Sisältömarkkinointi on strateginen lähestymistapa markkinointiin tuottamalla johdonmukaisesti arvokkaita ja ytimekkäitä materiaaleja, jotka houkuttelevat sivustolle kävijöitä. Se on pohjimmiltaan strategia jonka avulla voit erottua joukosta ja joka lopulta ajaa asiakkaan toimintaan joko palvelun tilaamiseen tai tuotteen ostamiseen.

Sisältömarkkinointi on tullut kilpailukykyisemmäksi kuin koskaan ennen, sillä yhä useammat ihmiset alkavat luoda online-sisältöä. Content Marketing Institute kertoo että 70% B2B-markkinoijista luo tänä vuonna enemmän sisältöä vuoteen 2018 verrattuna, minkä vuoksi sinun on aloitettava killer content marketing -strategia. Ja jos olet ollut markkinoinnissa jonkin aikaa on hyvä ajatus myös olemassa olevan suunnitelman tarkistamisesta jotta se on päivitetty ja tehokas.

Jos sinulla on ongelmia sisältömarkkinointistrategian kehittämisessä tai etsit uusia ideoita strategiaasi, olet tullut oikeaan paikkaan. Olemme laatineet tämän kattavan oppaan strategian luomisesta käyttämällä Jobs24:stä saatavilla olevia palveluja.


#1: Sisältöstrategia ja tutkimus

Ensinnäkin sinun täytyy kirjoittaa tehtävänkuvauksesi. Selvästi määritelty tavoite auttaa sinua päättämään, millainen strategia on paras sisältöäsi varten. Kysy itseltäsi kysymyksiä - mikä on minun tavoitteena sisällön kehittämisessä markkinointistrategiana? Kysymyksiin vastaaminen tekee tästä prosessista paljon helpompaa pitkällä aikavälillä. Seuraavassa on harkittavia asioita sisältöstrategiaasi ajatellen:


  • Talousarvio: Talousarvion luominen antaa sinulle mahdollisuuden tarkasti määritellä mitä voit tehdä lähitulevaisuudessa.
  • Työvoima: Sisältöstrategian kehittäminen vie usein aikaa ja voi vaatia henkilöstöä täyttämään tarpeet. Onko sinulla riittävästi henkilökuntaa suorittamaan kaikki suunnittelemasi tehtävät vai tarvitseeko palkata lisää ihmisiä?
  • Aika: Kuinka paljon aikaa sinun pitäisi käyttää kullekin hankkeelle? Sinun täytyy asettaa realistiset tavoitteet jokaiselle kappaleelle sisältöä jota annat. Ajanhallinnan on oltava suuri palapelin osa.

Seuraavaksi aloita tutkimus. Kaikki hyvät markkinatutkimukset ottavat huomioon sen, kuka kohderyhmäsi on ja mitä sisältöä he haluavat nähdä. Sinun täytyy tietää millaisella sisällöllä haluat houkutella haluamiasi ihmisiä yrityksellesi. Kohderyhmäsi uudelleenmääritteleminen on keskeistä yleisön laajentamisessa.


Vinkkejä sisältöstrategian luomiseksi ja tutkimukseen



#2: Luo oma blogi

Oma blogi on välttämätöntä nykypäivän digitaalisessa maailmassa. Blogi antaa yleisölle mahdollisuuden nähdä henkilön verkkosivuston takana. Se on myös hyvä tilaisuus jakaa tietoa yleisönne kanssa ja hyvä tapa antaa neuvoja artikkeleista.


Vaikka jotkin blogit houkuttelevat enemmän lukijoita kuin toiset. Mikään ei ole pahempaa kuin blogi, joka ei ole integroitu verkkosivustoon. Ihmiset eivät todennäköisesti käy huonosti suunnitellussa blogissa. Hyvin suunniteltu blogi tuo liikennettä sivustoosi, ja mitä enemmän on liikennettä sitä enemmän se tuo liiketoimintaa.


Jobs24-myyjät voivat auttaa sinua luomaan oman blogin, jossa on WordPress yksi yleisimmistä blogipalvelun alustoista. Se on helppokäyttöinen ja jos sinulla ei ole aikaa tai et ole erityisen tekninen, löydät siihen apua Jobs24 myyjiltä.


Vinkkejä oman blogin käyttämiseen

  • Valitse yrityksesi tyyliin sopiva blogin teema: värit, fontit, tuotemerkki jne.
  • Blogi on helppo löytää yrityksen kotisivuilta.
  • Pidä se yksinkertaisena. Älä liioittele siellä lukijoillesi ja älä pidä sitä liian täynnä.


#3: Artikkelit ja blogiviestit

Olemme keskustelleet hyvin suunnitellun blogin hyödyistä, mutta millaisia viestejä sinun pitäisi julkaista ja kuinka usein?


Kirjoitustyypit blogiin

Laadukkaat blogiviestit antavat yrityksellesi painoarvoa. Kuvailevien ohjeiden tai ohjeiden julkaiseminen kannustaa ihmiset näkemään sinut oman alasi asiantuntijana ja luottavat työnne valtuuteen.


Ihmiset käyttävät palveluita todennäköisemmin ja suosittelevat niitä muille, kun he arvostavat sinua. Jos asiakkaasi esittää samanlaisia kysymyksiä tai vastaavia kysymyksiä, artikkelin tai blogiviestin luominen auttaa näissä kysymyksissä ja ne ovat hyödyllisiä yleisölle.


Kuinka usein lähetän uuden blogiviestin

Muista että blogiviestien tulee olla aina informatiivisia, mielenkiintoisia ja antaa lukijoillesi jonkin verran arvoa. Blogiviestien ei pidä olla liian pitkiä - suosittelemme viestejä välillä 500-2000 sanaa.


Lähettäminen kerran tai kahdesti viikossa on hyvä ajatus uusille bloggaajille, koska tämä on ratkaiseva aika liikenteen tuottamisessa. Arvioi kuinka usein lähetätte uuden blogiviestin yleisösi vastaamisen perusteella.


Vinkkejä mitä blogi pitäisi sisältää

  • Varmista että blogisisältösi on merkityksellistä brändin kanssa.
  • Ole tietoinen siitä, kuinka usein lähetät uuden blogikirjoituksen. Liian monta viestiä ylikuormittavat ihmiset ja he unohtavat sinut.
  • Pidä viestisi selkeinä ja ytimekkäinä. Ihmiset eivät halua lukea suuria määriä tekstiä.
  • Varmista että sisältö on kirjoitettu oikein ja että siinä on oikea kielioppi - virheellinen kirjoittaminen voi todella karsia ihmiset pois.
  • Onko sinulla kuukausittainen artikkeli, joka sukeltaa syvemmälle aiheeseen? se kasvattaa ihmisissä kiinnostusta.


#4: Tutkimus ja yhteenvedot

Blogiviestien ja artikkeleiden lisäksi on runsaasti tapoja syöttää tietoa yleisölle. Jos sinun yritys julkaisee paljon tietoa kerralla, massiivinen kirjoitustapa ei todennäköisesti ole paras tapa edetä. Ihmiset pyrkivät pois kun he kohtaa valtavan sanan seinän.


Jos sivustosi tarjoaa tietoja tai tutkimuksia helposti luettavissa olevissa muodoissa, se houkuttelee kävijöitä. Mieluummin luovaa sisältöä kuin pitkiä ja sanallisia tietoja.



#5: Sosiaalisen median sisältö

Sosiaalisen median nykyisen suosion vuoksi läsnäolo verkossa on tärkeämpää kuin koskaan.


Valitse sosiaalisen median myyntipisteet yrityksesi tarpeiden mukaan. Jos sinulla on leipomo, Instagram tai Pinterest voi olla paras sinulle. Jos sinulla on elämänohjauksen verkkosivusto, voit löytää Twitteristä hyvän paikan.


On myös eroa orgaanisella sisällöllä ja pay-per-click (PPC) -mainoksilla, jotka tuo liikennettä sivustoillesi. Tärkeä osa on päättää kuinka paljon sisältöä haluat omistaa kummallekin taajuudelle sosiaalisen median sisältöstrategiassasi.


Kuinka usein lähetät viestisi riippuu asiakaskunnasta ja yrityksestäsi. Jotkut aiheet voivat olla säännöllisempiä toisaalta vain muutamia päivityksiä viikossa. Facebook antaa enemmän viikonlopun lähettämistä iltapäivällä sen huippu aikaan. Twitterissä B2B toimii paremmin työaikana joten pidä se mielessä kun twiittaat.


Vinkkejä sosiaalisen median sisältöön

  • Luo sosiaalisen median kalenteri. Lisää päivät ja ajat jotka lähetät kaikille alustoille.
  • Tutki parhaita aikoja kullekin alustalle.
  • Varmista, että sosiaalisen median sisältösi on mobiiliystävällinen.
  • Etsi sosiaalisen median alusta kuten Hootsuite ja hallitse kaikkia sosiaalisen median viestejä yhdessä paikassa.




Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres