Kuinka rakentaa oma verkkokauppa opas

Vaiheittainen opas verkkokaupan luomiseen, käynnistämiseen ja kasvattamiseen


Nykypäivänä suurin osa kuluttajista ostavat kaiken verkossa, vaatteista kirjoihin, elektroniikasta henkilökohtaisiin esineisiin. Riippumatta siitä, miten pienyrityksesi toimii, jos siihen liittyy fyysisiä tuotteita, oma verkkokauppasivusto voi parantaa tulojasi.

Olet ehkä huomannut, että sähköisen kaupankäynnin aloittaminen ei ole koskaan ollut helpompaa. On olemassa lukemattomia alustoja ja työkaluja, joiden avulla voit muuttaa tavallisen verkkosivuston verkkokaupaksi, ja teknologia on yhä käyttäjäystävällisempi. Parhaiden tulosten saavuttamiseksi älykkään kaupankäynnin vähittäiskauppiaat käyttävät harkittua, strategista lähestymistapaa. Noudata opastamme, joista keskustelemme alla, jotta voit luoda, käynnistää ja kasvattaa verkkokauppasivustoa Jobs24 palveluntarjoajien avustuksella.

rakenna-oma-verkkokauppa


Vaihe #1: Valitse alusta verkkokaupallesi

Yksi asia mikä on varma, kun aloitat tutkimisen verkkokauppasivustosi luomista koskevia vaihtoehtoja varten: Sinulla on paljon vaihtoehtoja.


Yksi näistä vaihtoehdoista on isännöity kolmannen osapuolen alusta, joka toimii ostoskorina. Näillä työkaluilla voit kirjautua tiliisi ja käyttää sen työkaluja oman sivuston rakentamiseen sen infrastruktuuriin.


Tämäntyyppisen verkkokaupan työkalun johtava esimerkki on Shopify, verkkokauppa-alan johtaja. Voit valita satojen esipakattujen mallien joukosta, joissa on käyttäjäystävällinen vedä ja pudota -liittymä, tai voit koodata oman sivuston, jos tiedät HTML: n ja CSS: n. Shopify ei ole ilmainen, mutta se tarjoaa useita porrastettuja suunnitelmia eri hintapisteissä eri budjettien mukaan.


Toinen suosittu valinta on Magento, avoimen lähdekoodin CMS (sisällönhallintajärjestelmä), joka on rakennettu erityisesti verkkokauppoja varten. Se on ilmainen sen "yhteisö" -julkaisussa, mutta se ei ole aivan niin käyttäjäystävällinen aloittelijoille kuin Shopify voi olla. OpenCart on toinen avoimen lähdekoodin vaihtoehto, kuten Magento, vaikka monet käyttäjät pitävät sitä hieman helpommin hallittavana. Sekä Magenton että OpenCartin avulla voit valita useista malleista, jotka on suunniteltu toimimaan näiden alustojen kanssa.


Toinen vaihtoehto on käyttää WordPressia, maailman suosituin CMS, yhdessä johtavan verkkokaupan laajennuksen WooCommerce kanssa. Vaikka plugin itse on ilmainen, on olemassa useita muita lisäosia, jotka auttavat laajentamaan verkkokauppasivustosi toimivuutta ja ulkoasua joista osa on ilmaista, ja jotkut niistä eivät ole.


Mikä verkkokauppa alusta sopii sinulle? Näiden vaihtoehtojen selvittäminen voi olla hämmentävää, varsinkin jos olet uusi ja sinulla ei ole taustaa web-kehityksessä.



Vinkkejä:

  • Jos voit, keskustele muiden sivustojen omistajien kanssa heidän näkökulmista ja kokemuksista eri verkkokaupan työkaluista. Itsenäiset arviot voivat myös auttaa sinua selvittämään henkilökohtaiset mieltymykset.
  • Mieti, millaisia tuotteita aiot myydä. Jos aiotte myydä kaikenlaista digitaalista tuotetta - esimerkiksi kirjoja tai ohjelmistoja - varmista, että oikeudet ovat kunnossa. Jos myyt fyysisiä tuotteita, tarvitset vankat kuljetusohjaukset.

Vaihe #2: Rakenna verkkokauppa

Sähköisen kaupankäynnin verkkosivuston luominen ei ole niin helppoa kuin esimerkiksi oma blogi, jossa on ilmainen isännöity ohjelmisto, tai yhtä helppoa kuin luoda yksinkertainen pienyritysten verkkosivusto.


Verkkokaupan sivustot vaativat enemmän suunnittelua ja rehellisesti sanottuna enemmän työtä kuin muut sivustot. Sinulla on kaikki keskimääräisen liiketoiminta-alueenne huolenaiheet - ulkoasu, yhteystiedot, kuvat, kirjallinen kopio, tietojärjestelmäarkkitehtuuri - sekä verkkokaupan sivustojen erityisongelmat.


Sähköisen kaupankäynnin ongelmat voivat olla monimutkaisia ja jopa pelottavia. Tarvitset tehostettuja turvatarkastuksia, SSL-sertifikaattia, sivuston suunnittelua ja teknologiaa, joka pystyy käsittelemään tarvittavia toimintoja, parannettua optimointia, jotta voit vastata suurempaan resurssien kysyntään.


Joten kun luot verkkokauppasivustosi, on tärkeää palkata kehittäjä, jolla on kokemusta verkkokaupasta. Oikea palveluntarjoaja voi auttaa sinua tekemään monia päätöksiä, jotka sinun on tehtävä, jotta voit luoda ja optimoida sivustosi ja esitellä tuotemerkin hyvin.


Vinkkejä:

  • Katso huolellisesti palveluntarjoajan portfolio. Suunnittelijat ja kehittäjät kehittyvät usein tiettyihin tyyleihin ja ulkonäköihin, aivan kuten visuaaliset taiteilijat.
  • Keskustele valitun palveluntarjoajan kanssa sivustosi rakentamisen ja käynnistämisen ennakoidusta aikataulusta.

Vaihe #3: Luo hyviä tuotekuvauksia

Sinun ei tarvitse odottaa, että verkkokaupan sivusto on vasta valmis, ennen kuin alat harkita yhtä tärkeimmistä osista: tuotekuvaukset ja myyntiesittelyt.


Myytävissä olevien tuotteiden mukana toimitettu kirjallinen sisältö on ratkaisevan tärkeää, jos haluat tosiasiallisesti myydä ne sivuston kävijöille. Vaikka jotkut käyttäjät voivat tulla tuotesivulle, joka aikoo ostaa, ehkä kuponkikoodilla, useimmat käyttäjät eivät ole vielä tehneet lopullista päätöstä.



Vinkkejä:

  • Sähköisen kaupankäynnin voi tehdä entistä tehokkaammaksi kohdistamalla sisältö tiettyihin ostajan persoonoihin.
  • Älä pelkää, että kirjoitat tuotekuvauksiin pienen brändin personaallisuutta. Huumori, älykäs käänne, ainutlaatuinen kertomus nämä kaikki voivat auttaa tuotteita erottumaan kilpailijoiden sivuilta tulevien asiakkaiden mielissä.

Vaihe #4: Optimoi verkkokauppasi hakukoneisiin

Jokaisen sivuston pitäisi ladata nopeasti ja sujuvasti. Sivustot, jotka tarjoavat käyttäjilleen parempaa kokemusta, pitävät käyttäjiä pidempään, vähentävät niiden palautumisnopeutta (niiden käyttäjien prosenttiosuus, jotka osuivat vain yhdelle sivulle sivustosta ja lähtevät sitten sen sijaan, että selailisivat useita sivuja).


Lisäksi, jos sivustosi kestää enemmän kuin neljä sekuntia ladata, menetät jopa 25% käyttäjistä. Tämä on mitattavissa oleva suora tappio, jolla on kielteinen vaikutus yrityksen voittoihin.


Koska Internet-tekniikka ja verkko-laitteet paranevat edelleen, web-käyttäjät ympäri maailmaa oppivat odottamaan yhä nopeampia sivuston nopeuksia ja parantamaan sivuston vakautta. Kun nämä odotukset eivät täyty käyttäjät voivat menettää uskonsa sivustoon ja sen takana olevaan tuotemerkkiin. Lopulta luottamuksen menetys voi johtaa menetettyyn myyntiin.



Lisäksi on olemassa teknisiä sivuelementtejä, jotka voidaan määrittää parantamaan sivustosi luokittelua hakutuloksissa. Jopa parhaiden kampanjoiden avulla haluat käsitellä hakukoneoptimoinnin (SEO) maksimoimiseksi hakuliikenteen niille käyttäjille, jotka etsivät sinua, tiettyjä tuotteita tai tuotetyyppejä, joita myyt. Näiden paikan päällä olevien elementtien käsittely voi auttaa lisäämään orgaanisen haun liikennettä.


Vinkkejä:

  • Haluat mieluiten asiantuntijan, jolla on kokemusta tietystä verkkokaupan alustasta. Tarkista, että palveluntarjoaja ei ole mainittu niiden luettelossa.
  • Keskustele palveluntarjoajan kanssa siitä, millainen aikataulu työn suorittamiselle on. Lisäksi haluat varmistaa, että saat nimenomaisesti: tarjoaako palveluntarjoaja vain suosituksia vai suorittavatko ne myös itse teknisen työn?

Vaihe #5: Suojaa sivustosi

Jos sivustosi ei ole turvallinen, asiakkaasi eivät halua luottaa sinuun rahoillaan ja tiedoillaan. Se on niin yksinkertaista.


Sivuston suojaus on epäilemättä tärkeää pienyritysten verkkosivuille, mutta se on erityisen tärkeää verkkokauppasivustojen kannalta. Koska online-vähittäiskaupan sivustot edellyttävät, että asiakkaat syöttävät arkaluonteisia henkilökohtaisia tietojaan - fyysisiä osoitteita ja luottokorttitietoja, kyky suojata asiakastietoja on välttämätöntä verkkokauppa-brändin maineelle.


Maailman älykkäimmät ja tehokkaimmat markkinointistrategiat eivät auta verkkokauppasivustoa, joka ei ole turvallisesti lukittu. Siksi se maksaa osinkoja verkkokauppasivustojen omistajille varmistaakseen, että he ovat ottaneet käyttöön kaikki käytännölliset ja toteuttamiskelpoiset toimenpiteet, joita he voivat suojata sivustollaan ja laajemmin asiakkailtaan.


Verkkokaupan turvallisuus on itse asiassa laaja aihe, joka kattaa useita taustalla olevia sivuston tekniikoita ja prosesseja, jotka auttavat sivustoasi toimimaan oikein. Esimerkiksi maksukorttiteollisuuden tietoturvastandardi (PCI DSS) on joukko luottokorttitietojen käsittelyä ja lähettämistä koskevia turvallisuusvaatimuksia. Nämä standardit auttavat takaamaan, että kauppiaan tallentamat korttitiedot säilyvät turvallisesti tapahtuman aikana.


Lisäksi SSL (Secure Socket Layer) -sertifikaatti vaaditaan. Tämä sertifikaatti auttaa suojaamaan asiakkaan arkaluonteisia tietoja, kun arkaluonteisia tietoja lähetetään käyttäjän ja sivuston palvelimen välillä.





Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres