Miten laittaa yritys nousuun opas

Tässä oppaassa puhumme liiketoiminnan aloittamisen tärkeimmistä alueista sijoittajille


Yrityksen luominen on yksi palkitsevimmista ja haastavimmista asioista, joita koskaan tehdä. Se on mahdollisuus tuoda ideasi elämään, luoda inspiroivia tuotteita ja palveluita ja vaikuttaa asiakkaisiin ja työntekijöihin.


Saatat ihmetellä, miten tasapainottaa yhä kasvava tehtäväluettelo ja löytää oikeat taidot ja kokemukset liiketoiminnan käynnistämiseksi sekä sijoittajien vakuuttamiseksi. Asiantuntijamme voivat antaa sinulle tarvitsemasi tuen ja lähestymistavan, tarjota laadukkaita töitä ja auttaa sinua valitsemaan tehtävät. He vapauttavat aikaa, jotta voit keskittyä sijoittajien löytämiseen ja vakuuttamaan heidät, että yrityksesi on oikea.


Tässä oppaassa puhumme liiketoimintasi aloittamisen tärkeimmistä alueista. Kun olet valmis, voit palkata oikeat tekijät, saada haluamasi tulokset, ja sinulla on aikaa keskittyä omaan työhösi.

Tämä opas kattaa seuraavat asiat:



Miten laittaa yritys nousuun opas

Vaihe #1: Etsi yrityksellesi oikea nimi

Nimillä on valtaa, ja oikean nimen valitseminen uudelle yrityksellesi on elintärkeää. Tarvitset nimen, joka inspiroi ihmisiä jotta voit rakentaa yrityksesi sen ympärille . Valitsemasi nimi voi kuvata yritystäsi kirjaimellisesti, se voi olla toiveikas tai fiksu. Se voi olla tärkein ainutlaatuinen myyntivalttisi.

Miksi oikea nimi on tarpeen?

Oikean nimen käyttäminen on hyvä tapa aloittaa yrityksen esittäminen sijoittajille. He haluavat kuulla nimen, joka vaikuttaa potentiaalisille asiakkaillesi. Sen pitäisi osoittaa, että olet todella ajatellut ideoita, tuotemerkkejä, tuotteita ja palveluja.


Hyvä nimi voi myös asettaa sinut erilleen markkinoilta muista kilpailijoista, mikä johtaa parempaan tunnistamiseen ja tuottamaan enemmän tuloja. Muista, että yrityksesi nimen pitää olla helppo muistaa.


Monet meidän käyttäjät voivat auttaa sinua löytämään täydellisen yrityksen nimen. He voivat keksiä ainutlaatuisia, ikimuistoisia, tarttuvia, mielekkäitä ja mielenkiintoisia ideoita. Jotkut myyjät tarkistavat myös, ovatko ehdotetut yritystoiminnot saatavilla internet-verkkotunnuksella niin saat rekisteröidyn verkkosivuston ja sähköpostiosoitteen - se on elintärkeää uskottavuuden kannalta.


Muut palvelut saattavat sisältää sosiaalisen median saatavuuden tarkistamisen, jotta voit käyttää nimeä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, Pinterestissä ja muissa verkoissa. Sinun on myös tiedettävä, onko nimi tavaramerkki tai palvelumerkkihaku, tai jos on muita yrityksiä tai organisaatioita, jotka käyttävät samanlaisia nimiä.


Vinkkejä oikean yrityksen nimen löytämiseen

  • Katso kilpailevia yrityksiä ja ideoita.
  • Millaista liiketoimintaa haluat käyttää - mikä todella tekee siitä ainutlaatuisen?
  • Luettele ideat, tuotteet ja palvelut, jotka auttavat sinua nimeämisessä.


Vaihe #2: Suorita markkinatutkimuksia ideoista, tuotteista ja palveluista

Sinulla voi olla hämmästyttävä idea, ainutlaatuinen tuote tai palvelu, joka muuttaa elämän, mutta jos potentiaalisia asiakkaita ei ole, et myy mitään.


Sijoittajat tietävät tämän - he haluavat ymmärtää markkinoiden mahdolliset koot ja yrityksesi mahdollisuudet. Sinun on osoitettava, että tiedät markkinapaikan, olet tehnyt kotitehtävän ja että on ihmisiä, jotka haluavat ostaa mitä myydään. Toisin sanoen, tarvitset markkinatutkimusta.


Miksi oikeat markkinatutkimukset

Sinulla on oltava oikea tuote ja markkinat - näytä, että tarjottujen tuotteiden ja palveluiden tarve on selvä ja määritelty. Markkinatutkimus kertoo sijoittajille, että ihmiset käyttävät todellista rahaa tuotteisiisi. Se osoittaa, että olet tunnistanut oikean yleisön ja tiedät, että voit markkinoida niitä.


Toinen tärkeä osa markkinatutkimusta on sen mahdollisuuden tunnistaminen, kuinka paljon tuloja ja voittoja voit tehdä. Sijoittajat haluavat nähdä hyvän sijoitetun pääoman tuoton (ROI), joten ne todennäköisesti investoivat, jos yritykselläsi on paljon mahdollisuuksia. Koska luot myös liiketoimintasuunnitelman, markkinatutkimuksesi tiedot voivat tukea yrityksesi tapausta ja näyttää mahdollisen tulevaisuuden menestyksen.


Markkinatutkimus on melko monimutkainen ala. Jobs24 myyjät voivat auttaa markkinointitutkimuksissa monin tavoin. He ymmärtävät ideoita, tuotteita ja palveluita, käyttävät sitten taitojaan, oivalluksiaan, tutkimuksiaan ja analyysejä tarjoamalla informatiivisia ja arvovaltaisia markkinatutkimuksia.


Markkinatutkimukset voivat olla monenlaisia - myyjät voivat etsiä markkinoita, asiantuntijoita ja asiakastietokantoja mahdollisten mahdollisuuksien ja johtajien löytämiseksi. He voisivat tutkia yrityksiä, markkinarakoja ja yleisön segmenttejä, jotka saattavat haluta ostaa mitä tarjoat.


Jotkut tutkijat voisivat tarjota haastattelua osana tutkimusprosessia, kun taas toiset lähettävät kyselyjä ja kyselylomakkeita.


Markkinatutkimus voisi olla laaja, markkinoita kokonaisuudessaan - tai kapeita, keskittyen tuotteiden erityispiirteisiin. Jotkut tutkijat tarjoavat jopa mahdollisia johtajia, joita voit seurata ja haastatella.


Vinkkejä markkinatutkimukseen

Näin saat kaiken irti Jobs24-markkinatutkimuksista:
  • Anna myyjälle tietoa tuotteistasi ja palveluistasi.
  • Anna heille ajatus, toimialoista ja yleisöryhmistä, jotka haluat kohdistaa.
  • Työskentele heidän kanssaan markkinatutkimuksen parametrien luomiseen ja kysymyksiin, joihin haluat vastata.


Vaihe #3: Kirjoita liiketoimintasuunnitelma

Jatkuvan liiketoiminnan kannalta tärkein asiakirja, jonka luot, on liiketoimintasuunnitelma. Se on keskeinen paikka, jossa jaat kaikki tärkeät tiedot uudesta yrityksestänne - yrityksesi ideat, mitä aiot myydä, mahdollinen yleisösi, digitaalinen markkinointi , talous, ennusteet ja paljon muuta.


Se on sekä tulevaisuuden kartta että korkean tason suunnitelma siitä, miten aiot toteuttaa sen. Tehokas liiketoimintasuunnitelma on tärkeää todellisen rakenteen, tosiseikkojen ja lukujen asettamiseksi ideoiden ympärille. Se muuttuu käsitteelliseksi konkreettiseksi ja tarjoaa elintärkeää tietoa yrityksellesi kiinnostuneille.


Miksi oikea liiketoimintasuunnitelma on välttämätön

Liiketoimintasuunnitelmasi on välttämätön, jotta sijoittajat voivat sijoittaa rahaa yritykseesi. Liiketoimintasuunnitelmat ovat osa "due diligence" -prosessia, jossa kiinnostuneet sijoittajat kaivavat liiketoimintasi yksityiskohdat ennen kuin päättävät sijoittaa yritykseesi. Sinun osasi on kyse vakuuttamisesta, inspiraatiosta ja tulevaisuuden näkemyksestäsi. Liiketoimintasuunnitelmassasi on kyse siitä, miten aiot toteuttaa sen.


Liiketoimintasuunnitelmat osoittavat, että ymmärrät, mitä olet tekemässä. Liiketoimintasuunnitelmat osoittavat, että olet miettinyt tuotteen tai palvelun tuomista markkinoille. Ne kuvaavat yksityiskohtaisesti yrityksen taloudellista tulosta - liikevaihto, voittomarginaalit, kustannukset, ennusteet ja paljon muuta. Sijoittajat tutkivat markkinatutkimuksesi ja soveltavat sitä reaalimaailmaan osoittamalla, miten tuotteet, palvelut ja liiketoimintalinjat tuottavat rahaa.


Liiketoimintasuunnitelma sisältää tyypillisesti tiivistelmän, jossa korostetaan keskeisiä kohtia, liiketoimintasi tavoitteita ja yrityksen kuvausta. Liiketoimintasuunnitelma seuraa markkinatutkimusta, yritystesi rakenteita ja erilaisia tuote- ja palveluvalikoimiasi.


Seuraavaksi kerrotaan, miten aiot markkinoida ja myydä tuotteitasi, sekä taloudelliset ennusteet. Lopuksi saatat pyytää lisätietoja rahastoista, oman pääoman yksityiskohdista ja liitteistä. Monet liiketoimintasuunnitelmat ovat 30–60 sivua pitkät.


Jobs24-liiketoimintasuunnitelman asiantuntijat voivat auttaa sinua kaikessa liiketoimintasuunnitelmasi kirjoittamisessa ja tarkistamisessa. He työskentelevät kanssasi ymmärtämään liiketoimintasi ideaa, keräävät kaikki asiaankuuluvat tiedot ja toimittavat kattavan asiakirjan, jota voit käyttää sijoittajien kanssa.


Vinkkejä liiketoimintasuunnitelmasi kirjoittamiseen

  • Käytä runsaasti aikaa, luodessasi liiketoimintasuunnitelmaa.
  • Kun tilaat ulkopuoliselta apua, anna luettelo aiheista, jotka haluat sisällyttää.
  • Valmistaudu tarjoamaan runsaasti tukevaa tietoa, alan tutkimuksista ja taloudellisista ennusteista.
  • Kun sinulla on liiketoimintasuunnitelma, laita se oikolukuun . Pienet kirjoitus-, kielioppi- tai välimerkkivirheet antavat huonon kuvan.


Vaihe #4: Prototyyppi tuotteestasi

Sinulla on yrityksesi nimi, olet tehnyt markkinatutkimuksen ja liiketoimintasuunnitelmasi on kirjoitettu. On vain yksi pieni ongelma - sinulla ei ole todellista tuotetta tai palvelua sijoittajille. On aloitettava prototyyppien luominen. Se on tapa luoda "vähimmäisominaisuus (MVP)" tai jotain, jota voit todella jakaa ihmisten kanssa.


Se muuttaa ideasi ja käsitteesi artefaktiksi, jotta ihmiset voivat olla vuorovaikutuksessa ja käyttää sitä. Prototyyppien tyyppi riippuu suuresti siitä, mitä yrityksesi myy.


Ohjelmistojen ja online-tuotteiden prototyypit

Palvelut, ohjelmistotuotteet ja online-tekniikka ovat nopeasti laajenevia kenttiä. Jos haluat laittaa ohjelmistotuotteen, tarvitset ainakin ”lankamallin”. Tämä näyttää sijoittajille ehdotetun tuotteen suunnittelun, käyttöliittymän (UI) ja käyttäjäkokemuksen (UX) useissa laitteissa.


Kehittyneempi ohjelmisto saattaa olla jopa käyttökelpoinen. Nämä wireframes ja varhaiset prototyypit ovat välttämättömiä jakamaan elementtejä, jotka tekevät tuotteesta ainutlaatuisen. Sijoittajat tarvitsevat sinulta osoituksen, että olet löytänyt todellisen ongelman markkinoilta ja että sinun ohjelmistotuote on se oikea tapa ratkaisuun.



Prototyyppien valmistus fyysisille tuotteille

Tietenkään kaikki ei ole verkossa, jotkut yritykset tekevät yhä fyysisiä tuotteita. Jobs24 voi auttaa myös täällä, sillä 2D- ja 3D-mallinnusmallimme ovat valmiita muuttamaan ideasi vankaksi. He ottavat ideoita ja suunnitelmia ja käyttävät tietokoneavusteista suunnittelua ja 3D-mallinnusohjelmia suunnittelemaan tuotteen sinulle.


He tarkistavat tuotteesi, kunnes se vastaa tarpeitasi, ja antaa sitten suunnitelmat, jotka voit antaa valmistajalle. Voit luoda prototyypin, jotta sinulla on jotain, mitä sijoittajat voivat nähdä ja koskettaa.



Palvelujen prototyypit

Mitä jos haluat luoda palvelun - ei ohjelmistosovellusta tai fyysistä tuotetta, vaan jotain aineetonta? No, on hieman vaikeampaa luoda jotain, jota et voi jakaa sijoittajien kanssa, mutta se ei ole mahdotonta. Näissä tapauksissa suosittelemme selittämään asiat videolla.


Videoiden avulla voit auttaa tunnistaa sijoittajille ongelman, jonka haluat ratkaista, selittää ratkaisun ja näyttää, miten se voi hyödyttää ostajiasi. Videomarkkinointi (selitysvideo) tarkoittaa myös sitä, että sinun ei tarvitse muistaa kaikkia yksityiskohtia itse. Hyvät selittelijät (kuten tauluvideot) käyttävät animaatiota ja muita tekniikoita kiinnostuksen luomiseksi ja ylläpitämiseksi.


Vaihe #5: Esittelyn antaminen

Suuri päivä on melkein täällä, paitsi loputtomasti harjoiteltu esittelysi, on vain yksi asia, mitä tarvitset - esitys, jossa voit sijoittaa tuotteet ja palvelut oikein. Vaikka monet ihmiset valittavat "Death by PowerPoint" - toiminnasta, PowerPoint-esitys voi lisätä kontekstia, antaa hyödyllistä tietoa ja kannustaa investoimaan.


Ajattele hienoa esitystä kuin täydellinen setti suurelle puheellesi. Oikeastaan sijoittajat keskittyvät pääosin sinuun, mutta esitys antaa heille jotain muuta.


Miksi oikea esitystapa

Optimaalinen, täydellisesti suunniteltu esitys tukee jokaista osuuttasi. Se sisältää tietoja ja lukuja, jotka vaikuttavat sijoittajiin, trendilinjoihin ja ennusteisiin siitä miten tulot kasvavat.


Hyvä diaesittelijä tuo esiin alueita, jotka tukevat esitystäsi. Oikealla esityksellä on suuri tuotemerkki, kaunis ja huomaamaton muotoilu ja elementit, kuten hienovarainen animaatio, joka tukee yleistä viestiäsi.


Vihjeitä esityksen luomiseksi

  • Sinun on sisällytettävä tiedot yrityksesi tuotemerkistä ja halutusta yleisöstä.
  • Näytä kuvia tai muita tiedostoja esityksen tukemiseksi.


Vaihe #6: Hanki oikeudellinen neuvonta

Se tapahtui! He rakastuivat ideaasi, markkinatutkimus osoitti tarpeen, liiketoimintasuunnitelmassasi oli oikea yksityiskohtien taso, prototyyppi kiihtyi, esityksesi esitti oikeat tiedot ja esitys oli täydellinen. Itse asiassa kaikki oli niin hyvin että, ihmiset haluavat heittää rahaa sinulle.


Matkasi on vasta alkamassa. Nyt mennään vaiheeseen, joka tunnetaan nimellä "due diligence", jossa sijoittajat käyvät läpi liiketoimintasi yksityiskohdat hienolla hammastuksella. Olet tulossa sopimusten, tavaramerkkien, patenttien, aikakauslehtien, ennusteiden ja sitoumusten pariin. Lyhyesti sanottuna tarvitset oikeudelliset palvelut .


Miksi oikea oikeudellinen neuvonta ja konsultointi

Liiketoiminnan laillisuus voi olla miinakenttä, vaikka se on huolellisesti valmisteltu. Tarvitset ammattitaitoista ja asiantuntevaa oikeudellista neuvontaa varmistaaksesi, että kaikki i: n pisteet ovat täsmällisiä ja että ne ovat ristissä. Haluatko neuvoa sopimusoikeudesta, toimintasopimuksista, patenttien, tavaramerkkien ja tekijänoikeuksien tai aikakauslehtien käytöstä, meillä on asianajajia ja muita ammattilaisia, jotka voivat auttaa.


Kun olet sitoutunut liiketoimintaan, on tärkeää saada oikeat neuvot, jotta voit tehdä tietoon perustuvan päätöksen. Älä sokeudu investointien tarjouksilla - työskentele oikeudellisten asiantuntijoidemme kanssa rauhallisen lähestymistavan varmistamiseksi yrityksesi menestyksessä.


Kuten näette, asiantuntijamme Jobs24-myyjämme voivat antaa sinulle kaikki palvelut, joita tarvitset valmistautumaan tulevaan esitykseesi. Hyödynnä kaikki maksimoidaksesi mahdollisuutesi tehdä menestyksekäs esitys ja saada tarvitsemasi investoinnit.


Myyjämme tulevat monenlaisista liike-elämän taustoista, ja heillä on oivallus ja asiantuntemus, joka auttaa sinua menestymään - investointiin, markkinointiin, tuotteiden lanseeraukseen ja paljon pidemmälle. Onnea matkaan!




Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres