Luo sisältöä verkkosivustollesi yrityksesi hyödyntämiseen


Kirjallinen sisältö, jonka julkaiset sivustossasi ja muualla - on välttämätön terveiden muuntokurssien kannalta. Varsinainen tavoite on satunnaisten kävijöiden kääntäminen kiinnostuneiksi asiakkaiksi.

Kuten monet kuuluisat tuotemerkit osoittavat, arvokas, arvovaltainen sisältö on tehokas tapa tehdä juuri sitä. Itse asiassa B2B-tuotemerkit, jotka bloggaavat 11 tai useamman kerran kuukaudessa, saavat lähes kolminkertaisen liikenteen niille, jotka bloggaavat kerran kuukaudessa tai ei lainkaan.

Mutta vakuuttavaa sisältöä, jonka näkymät ja asiakkaat löytävät, ovat sekä taide että tiede. Se vaatii aikaa, lahjakkuutta ja käytäntöä kehittää maailmanluokan vakuuttavia tekstin kirjoittamistaitoja.

Itse asiassa useimmat pienyritysten omistajat, jotka hyväksyvät sisältömarkkinoinnin osana tuotemerkkien strategista markkinointisuunnitelmaa, toteavat, että heillä ei yksinkertaisesti ole aikaa luoda tarpeeksi mielenkiintoista ja asiaankuuluvaa sisältöä yleisöilleen.

Tässä oppaassa tarkastelemme eri tapoja, joilla voit hyödyntää hyvin kirjoitetun ja strategisesti suunnitellun sisällön luomisen verkkosivustollesi.


#1: Luo yritykselle tuotemerkki

Hyvä tuotemerkki ei välttämättä ole ensimmäinen asia, jota ajattelet, kun aloitat markkinointimateriaalien luomisen yrityksellesi. Mutta sitä ei pitäisi luoda jälkikäteen - tai vielä pahempaa - sivuuttaa kokonaan. Oikea tuotemerkki auttaa yhdistää tuotemerkkisi oikeisiin arvoihin, hyötyihin ja kokemuksiin.


Ensinnäkin hyvän tuotemerkin on oltava yhdenmukainen sen kanssa, jota sen pitäisi edustaa. Tärkeää on saada tunnistaa brändin kirjaimellisia tuotteita (tai palveluita) yleisön mielessä.


Tuotemerkkisi tulisi olla vakuuttava ja saada mahdolliset asiakkaat tekemään liiketoimintaa kanssasi.



#2: Luo arvokasta sisältöä lukijoillesi

Hyvä sisältö vie aikaa tutkia, kirjoittaa, muotoilla ja julkaista. Jos tarvitset apua tai sinulla ei ole aikaa kirjoittaa sisältöä verkkosivustollesi, voit aina ulkoistaa varsinaisen sisällön kirjoittamisen.


Jos haluat itse kirjoittaa sisällön, voit säästää aikaa ja vaivaa ulkoistamalla luonnoksen sisällön muokkaus- ja oikaisupalveluilla. Jopa näennäisesti pienet virheet voivat tuoda huonoa mainetta. Kirjoittajista tulee kuitenkin usein sokea omaan työhönsä, unohtamatta välimerkkejä ja typografisia virheitä. Erillinen muokkaus tuoreen silmäparin avulla auttaa sinua kiillottamaan ja täydentämään sisältöäsi.


Vinkkejä arvokkaan sisällön luomiseen lukijoillesi

  • Informatiivistä sisältöä jonka avulla voit tuoda tuotemerkkisi esille kävijöille ja vakuuttamaan kävijät siitä, että tuotemerkki on luotettava.
  • Ole mahdollisimman tarkka viestinnässä palveluntarjoajan kanssa kirjallisesta sisällöstä. Kuvaile kohdeyleisösi, mihin se julkaistaan, millainen on tavoite ja mitä haluat, että lukijat tekevät, kun he ovat lukeneet artikkelin.
  • Ammattimaiset kirjoittajat voivat osua sanamäärän tavoitteeseen kohtuullisella tarkkuudella, joten ajattele tarkasti, mitä sisältöä yleisösi haluaisi lukea. Jotkut yleisöt pitävät parempana pidempiä, yksityiskohtaisempia viestejä, kun taas toiset haluavat nopeampaa sisältöä. Ennen kaikkea tavoitteena on tehdä yleisösi onnelliseksi.


#3: Kirjoita tietoja palvelustasi ja tuotteistasi

Vaikka blogiviesteillä ja vastaavilla sisällöillä pyritään tavallisesti kouluttamaan lukijoita, verkkosivustollasi pitäisi olla muuntyyppistä sisältöä, joka on tarkoitettu nimenomaan palveluiden ja tuotteiden markkinointiin.

Tuotesivujen sisällön on oltava vakuuttava, pakottava, kuvaileva, ja se näyttää tuotteen parhaalla mahdollisella tavalla. Se on täysin erilainen kirjoitus kuin opetus- tai "blogi" -postiviestit.


Mieti mitä voit saavuttaa asiakkaillesi:

  • Auttaa heitä saavuttamaan syvästi haluttu tavoite
  • Ongelmien ratkaiseminen tai esteen poistaminen
  • Säästää asikkaiden rahaa, aikaa tai molempia


#4: Luo käyttäjille ladattavia kirjoja

Vaikka 1000–2500 sanan blogiviestit sopivat uskottavuuteesi alan ammattilaiseksi tai johtavaksi tuotemerkiksi, on myös mahdollisuus jossa sisältömarkkinointisuunnitelmassasi on pidempi kirjoitettu sisältö.


Erityisesti e-kirjat voivat sulkea brändin maineen ajatusjohtajana sekä se voi samalla edistää tuotteiden että palvelujen myyntiä. E-kirja markkinat ovat vahvat ja niiden odotetaan kasvavan.


E-kirjat ovat myös erinomaisia sisältömarkkinointityökaluja, jos esimerkiksi lähetät viestin, äänen ja toimituksen yhtenäisenä pakettina.


Vaikka e-kirja saattaa tuntua pelottavalta projektilta, on olemassa keinoja prosessin yksinkertaistamiseksi. Jos olet julkaissut blogimerkintöjä tai muuta informaatiota sisältävää sisältöä, sinulla voi olla jo tarpeeksi materiaalia e-kirjaa varten.

Vinkkejä ladattavien kirjojen luomiseen:

  • E-kirjat ja muut pidemmät kirjoitetut sisällön muodot voi itse ottaa käyttöön myöhemmin. Voit kääntää jokaisen kirjan luvun esimerkiksi lyhyemmäksi webinariksi tai muuntaa kunkin osion pääkohdat visuaalisesti mielenkiintoiseksi esitykseksi Slideshare-ohjelmalla. Sisältö voi säästää paljon aikaa, rahaa ja vaivaa pienyritysten markkinoijalle.

#5: Luo ja kasvata sähköpostilistaasi

"Rahat ovat luettelossasi." On todennäköistä, että olet kuullut jonkin verran tätä online-markkinointimarginaalia aikaisemmin.


Noin kolme neljäsosaa pienyritysten markkinoijista uskoo, että sähköpostimarkkinointi tarjoaa erittäin hyvän tai erinomaisen tuoton.


Tehokkaan sähköpostimarkkinointiohjelman luominen ja toteuttaminen voi tuntua uhkaavalta, jos et ole koskaan tehnyt sitä aikaisemmin. Asioiden yksinkertaistamiseksi pidä mielessä tapahtumien yleinen järjestys:

  1. Tuotemerkkisi tarjoaa jotain arvokkaita kannustimia vastineeksi henkilökohtaisista tiedoista (nimi, sähköpostiosoite).
  2. Sähköpostiosoitteesi ohjelmisto vahvistaa käyttäjät ja lähettää heille latauslinkin, e-kirja tiedoston, kuponkikoodin tai minkä tahansa arvokkaan kannustimen, jonka olet tarjonnut heille takaisin vastineeksi.
  3. Lähetä kohdennettuja sähköpostiviestejä säännöllisin väliajoin, jotta voit muodostaa yhteyden niihin ja kannustaa heitä tekemään ostoksen.

Sähköpostimarkkinointiin erikoistuneet ammattitaitoiset ammattikirjailijat pitävät ajan tasalla sähköpostin sisällön parhaista käytännöistä. He tietävät, kuinka paljon ja missä voit muokata viestejäsi, milloin ja missä käyttää emojisteja ja hymiöitä.

Kokenut sähköpostikirjoittaja voi myös auttaa sinua suunnittelemaan automaattisen viestijärjestyksen, joka lähetetään uusille tilaajille ja jotka tuovat ne omalle tuotemerkillesi ja auttavat vakuuttamaan heidät ja luottamaan sinuun.

Vinkkejä sähköpostimarkkinointiin:

  • Suunnittele sarja automaattivastaajaviestejä, jotka lähetetään tietyllä aikataululla listan uusille tilaajille. Ajattele näitä viestejä sarjoina keskusteluita, joissa saatatte heitä hitaasti tuotemerkkiäsi syvemmälle kiinnostuksen tasolle ja kunnioitukselle.







Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres