Hyödynnä sosiaalisen median verkkoja yrityksellesi


Sosiaalinen media voi auttaa luomaan brändin tunnettavuutta ja antamaan yleisölle mahdollisuuden tuntea sinut paremmin.

Sosiaalinen media auttaa sinua tarjoamaan asiakkaan odotettavissa olevaa palvelua. Nykyään brändi joka ei ole yhteydessä sen käyttäjiin sosiaalisessa mediassa, on anomalia. Asiakkaat saattavat jopa etsiä sellaista brändiä, joka on helpommin tavoitettavissa ja reagoivampi.

Se on myös tärkeää tuotemerkin maineen hallitsemiseksi. Yksikään yritys ei koskaan tee kaikkia asiakkaita onnelliseksi 100% ajasta. Ja kun ihmiset valittavat näinä päivinä, he tekevät sen sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisen median strateginen kohdennettu käyttö voi auttaa sinua ohjaamaan liikennettä sivustoosi tai tiettyyn aloitussivuun, auttamaan rakentamaan mainettasi luotettavana asiantuntijana ja muodostamaan tuottoisan uuden yhteisyrityksen.

Aktiivinen sosiaalisen median läsnäolo voi auttaa sinua saavuttamaan useita liiketoimintatavoitteita. Tehokkaan sosiaalisen median verkostosuunnitelman toteuttaminen vaatii kuitenkin jonkin aikaa ja vaivaa. Onneksi koko ammattimainen markkinointimerkki on kasvanut sosiaalisen median ympärille, jotta voit rakentaa verkkosi helposti ja nopeasti.


Vaihe #1: Luo sosiaalisia kanavia

On tärkeää aloittaa valitsemalla oikeat sosiaaliset kanavat tuotemerkillesi ja yrityksesi tavoitteille.


Vaikka useimmat ihmiset tuntevat vain muutamia suosituimpia sivustoja. Tietysti Facebook, Twitter ja Instagram ovat tunnetuimpia. Esimerkiksi lähes 80% kaikista USA:n aikuisista on aktiivisia Facebookissa.


Oman tuotemerkin oikea sosiaalisen median verkko on se, johon kohdeyleisösi on aktiivisin. Jokaisella sosiaalisen median sivustolla on erilainen "kulttuuri", jolla on taipumus houkutella erilaista määräävää väestörakennetta. Ja koska useimmilla kiireisillä yrittäjillä ei ole aikaa ylläpitää aktiivista läsnäoloa useissa sosiaalisen median sivustoissa samanaikaisesti, on tärkeää priorisoida ponnistelut alusta alkaen.


Voit aloittaa etsimällä ja rekisteröimällä tuotemerkkisi useissa sosiaalisen median sivustoissa erikseen, tai voit säästää paljon aikaa käyttämällä työkalua, kuten KnowEm.com. Miksi rekisteröityä useisiin sivustoihin jos et käytä niitä kaikkia? Yksi yksinkertainen syy: On järkevää varata tuotenimi, jotta toinen käyttäjä ei tartu siihen.


Pelkästään käytettävissä olevan nimen rekisteröinti on kuitenkin vasta alkua. Jokainen sosiaalisen median sivusto vaatii käyttäjältä eri tietoja aktiivisen tilin luomiseksi. Lisäksi haluat varmistaa, että jokainen käyttämäsi profiili on optimoitu asianmukaisilla ja vakuuttavilla tuotemerkkitiedoilla, mukaan lukien verkkosivustosi URL-osoite, tarttuva tunniste ja mielenkiintoinen biografinen osa.

Vinkkejä:

  • Mitä tarkemmin voit kuvata mahdollisia asiakkaita tai asiakkaiden ryhmiä joita yrität tavoittaa, sitä tehokkaampi sosiaalisen median suunnitelmasi on.


Vaihe #2: Hanki kansi ja profiilikuvat

Jokainen sosiaalisen median sivusto antaa käyttäjille mahdollisuuden ladata eri tyyppisiä kuvia käytettäväksi "kansikuvina" sekä profiilikuvia tai käyttäjän avatareja.


Nämä kuvat tarjoavat sinulle erinomaisen mahdollisuuden kehittää brändiäsi, muodostaa yhteyden aiottuun yleisöön ja erottaa yrityksesi kilpailijoistasi. Dynaamiset, visuaalisesti pakottavat kuvat voivat välittää runsaasti tietoa sinusta ja brändistäsi.


Jos rakennat brändiäsi yksilönä, käytä laadukasta ammattimaista valokuvaa itsestäsi profiilikuvana tai käyttäjän avatarina.

Vinkkejä:

  • Varmista että selvität, onko sinulla tai kansikuvasi suunnittelijalla oikeus suojata lopullisessa suunnittelussa käytetyille kuvatiedostoille.
  • Mieti mitä tekstiä sisällytetään kansikuvaan, kuten URL-osoitteesi, tuotenimesi tai merkkisi.
  • Määritä, mihin verkostoon kuva on suunniteltu, koska jokaisella sivustolla on erilaiset kuvakoon vaatimukset.


Vaihe #3: Luo sisältöä yleisölle

Sosiaalisen median hyvä toimintamalli vaatii sisältöä ja paljon sitä. Hyvin tehtyjen ja laadukkaiden sisältöjen jakaminen auttaa sinua muodostamaan yhteyden, houkuttelemaan ja ottamaan yhteyttä henkilöihin joita yrität tavoittaa sosiaalisen median avulla. Riippumatta siitä onko kyseinen sisältö kirjoitettu, video tai kuvapohjainen.


Mutta ei vain minkäänlaista sisältöä. Sisältösi on räätälöitävä huolellisesti haluamasi yleisön tarpeiden ja etujen mukaisesti. Kuten museon kuraattori, sinun tehtäväsi on seuloa todella hyödyllisiä ja kiehtovia epäolennaisilta tai vähemmän kiinnostavilta ja jakaa vain sisältö jota yleisösi haluaa nähdä.


Ennen kuin luot sosiaalisen median sisällön suunnitelman, ajattele tavoitteesi. Mihin toimiin haluat seuraajasi ja yleisön?.


Sosiaalisen median verkkojen sisällön keräämisen ja julkaisemisen ulkoistaminen on viisaita investointeja itsellesi ja yrityksellesi.



Vaihe #4: Hallitse sosiaalista yhteisöäsi päivittäin

Aktiivinen sosiaalisen median verkko ei hallitse itseään. Se vaatii johdonmukaista, säännöllistä huomiota ja huolellista hallintaa, varsinkin jos yksi tavoitteistasi on kasvattaa sosiaalistaverkkoasi orgaanisesti.


Sinun täytyy liittyä keskusteluihin, etsiä muita tilejä ja luoda todellisia suhteita myös näihin ihmisiin. Ja sen lisäksi on aikaa joka kuluu sisällön keräämiseen, kuraattiin ja julkaisemiseen.


Toinen yhteiskunnallisen yhteisöjohtamisen näkökohta on maineen seuranta. On hyödyllistä, että käytössä on järjestelmät joiden avulla voit nopeasti kerätä ja tuoda esiin kaikki mainitsemasi sivustot mainitsemastasi tuotemerkistäsi ja tuotteistasi ja palveluistasi. Jos tuotemerkkiä vastaan on valituksia voit vastata nopeasti ja asianmukaisesti, jotta maineesi ei horju.


Ei ole epätavallista, että sosiaalisen median aktiivinen yritys kokee ainakin yhden valituksen asiakkaalta sosiaalisen median kautta. Osa luotetuimmista tuotemerkeistä on aiheuttanut vakavia sosiaalisen median kriisejä. Riippumatta siitä, menestyykö brändi tai taittuu negatiivisen huomion paineessa, riippuu suurelta osin siitä, kuinka nopeasti valitus on osoitettu. Lisäksi on ratkaisevan tärkeää, että vastauksesi on mahdollisimman avoin.


Aitous ostaa sinulle paljon liikearvoa sosiaalisessa mediassa. Tämä pätee erityisesti silloin, kun kerrot virheen avoimesti ja rehellisesti, ja käsittelet ongelman heti. Mutta ensin sinun on varmistettava, että tiedät näistä kommenteista ja valituksista mahdollisimman pian.


Tällainen kuuntelu- ja seurantatyö on ihanteellinen ulkoistamiseen. Se ei vie paljon aikaa ja niin kauan kuin annat selkeitä ohjeita siitä, mitä etsit, joku muu voi helposti suorittaa sen pieninä aikoina joka päivä.







Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres