Hakukonemarkkinoinnin aloittaminen

Vaiheittainen opas hakukonemarkkinoinnin aloittamiseen


Menestys nykyaikaisessa liiketoiminnassa tarkoittaa sitä, että sinut täytyy huomata verkossa. Web-sivustosi markkinointiin on monia tapoja, mutta luotettavin tietolähde näkyy Googlen ja Bing-hakusivuilla. Hakukonemarkkinointi on sekä taidetta että tiedettä, ja jos haluat ohjata liikennettä sivustollesi, meillä on asiantuntijoita, jotka voivat tuottaa sinulle todellisia tuloksia.


Riippumatta siitä, millaista liiketoimintaa teet, olipa sitten myynnissä tuotteita verkossa, tarjoat palveluja verkossa, tarjoat elintärkeitä teknisiä taitoja verkossa tai jotain muuta, voit hyötyä hakukonemarkkinoinnista.


Lyhyesti sanottuna, tarvitset suuren hakukonemarkkinointi strategian, jotta voit hyödyntää kaiken web-liikenteen, joka voisi olla tulossa sinun sivustollesi.
Tarkastellaan, miten voit tehdä sen:


hakukonemarkkinointi


Vaihe #1: Hakukoneoptimoinnin ymmärtäminen ja markkinointikampanjat

Hakukonemarkkinointi koostuu erilaisista tekniikoista, joilla voit mainostaa sivustoa ja saada liikennettä.


Orgaaninen paikan päällä toimiva hakukoneoptimointi (SEO). Eli verkkosivustosi ja sen optimoitu oikea sisältö vaikuttaa näkyvyyteen hakukoneissa.


Linkkien lisääminen ja muiden työkalujen käyttäminen verkkosivustossasi vaikuttaa myös näkyvyyteen hakutuloksissa.



Ihanteellinen markkinointi-strategia hyödyntää kaikkia alueita ja tarjoaa sinulle monipuolisen online-markkinoinnin. Tämän oppaan loppuosassa keskitymme pääasiassa maksettuun markkinointi-palveluun, jossa käytetään Google AdWordsia ja Bingin maksettuja mainosvaihtoehtoja.


Vinkkejä jotta voit hyödyntää mahdollisimman paljon hakukonemarkkinoinnissa

  • Tutki tärkeimmät avainsanat, jotka haluat sivustosi sijoittavan.
  • Luo realistinen budjetti PPC-mainoskampanjoille, joita haluat käyttää.
  • Ymmärrä, että PPC on hyvä tapa tavoittaa asiakkaita nopeasti, mutta SEO maksaa pitkällä aikavälillä.


Vaihe #2: Rakenna tyylikäs ja tehokas aloitussivu

SEM(Search Engine Marketing) on erinomainen tapa saada potentiaaliset asiakkaat sivustoosi, mutta kun he ovat siellä, tarvitset tehokkaan aloitussivun, joka muuntaa ne maksaviksi kuluttajiksi. Aloitussivu on yksinkertaisesti sivu, jossa joku käy kerran mainoksen tai orgaanisen hakutuloksen kautta - se on sivustosi ensimmäinen sivu, jonka he näkevät.


On paljon ajattelua ja psykologiaa, joka menee hyvän aloitussivun suunnitteluun, joten on järkevää palkata asiantuntija kuka ymmärtää, miten luodaan sivu ja joka tulee toimimaan. Tässä muutamia poimintoja aloitussivun rakentamiseen.


1. Suuri otsikko ja alaotsikko, jonka avulla voit tallentaa tuotteen tai palvelun arvon.
2. Selitys sille, mitä tarjoat ja jonkin verran kontekstia.
3. Tarjouksesi edut ja miten se voi auttaa asiakkaita.
4. Kuvaus tuotteen tai palvelun keskeisistä ominaisuuksista.


Vinkkejä aloitussivun luomiseen

  • Rajoita jokainen aloitussivu vain yhteen tuotteeseen tai palveluun.
  • Luo uusi aloitussivu jokaiselle käynnistämälle hakumarkkinointikampanjalle.
  • Anna luettelo sisällön tärkeimmistä ominaisuuksista ja eduista.
  • Anna esimerkkejä muista aloitussivuista suunnittelijalle.
  • Jaa tiedot asiakkaan tyypistä, jota yrität houkutella ja mitä heidän tarpeet ovat.


Vaihe #3: Bannerin ja Display-mainosten luominen

Vaikka monet käyttäjät estävät mainosten näkyvyyden. Verkkosivuilla näkyvät mainokset ovat edelleen hyvä tapa tavoittaa mahdolliset asiakkaat. Ainoa ongelma on miten saat mainoksesi erottumaan ja houkuttelemaan ihmisiä napsauttamaan sitä?.


Web-sivustoissa, bannerimainokset ja tekstimainokset ovat kaksi päätyyppiä mainoksista. Bannerimainos on vaakasuora tai pystysuora, jossa on tyypillisesti kuva ja muutama teksti. Tekstimainos on yleensä pienempi mainos joka sisältää vain tekstiä - tavallisesti otsikko, pari riviä kuvausta ja verkkosivuston osoite.


Mainospalkkimainokset ovat edelleen suosittuja. Suurin osa kasvusta tulee banneri mainoksilla, joita katsotaan matkapuhelimilla ja tableteilla.



Vaihe #4: Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi on PPC-tekniikka, jonka avulla voit kohdistaa kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat mainoksilla jopa sen jälkeen kun he ovat lähteneet verkkosivustoltasi. Jos olet koskaan käynyt verkkosivustossa, selaat jonnekin muualle ja nähnyt myöhemmin mainoksia verkkosivustosta jossa olet vieraillut aiemmin, se on uudelleenmarkkinointia.


Sivustosi sijoittaa vierailijatietokoneeseen "evästeen", ja kun he vierailevat toisella verkkosivustolla, se näyttää heille mainoksen, joka liittyy tuotteeseesi tai palveluun.


Tulosprosentit parantuvat usein siitä, että potentiaalinen asiakas näkee tietyn mainoksen uudelleen. Tämä on hyödyllinen muistutus ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita tarjouksistasi. Uudelleenmarkkinointi on myös erinomainen tapa rakentaa tuotemerkki joka auttaa tunnistamaan yrityksesi.


Vinkkejä uudelleenmarkkinointiin

  • Määritä tuotteet ja palvelut, joita haluat markkinoida uudelleen.
  • Kokeile erilaisia bannerimainoksia ja sanamuotoja - uudelleenmarkkinointi toimii hieman eri tavalla kuin näyttömainonta.
  • Yritä lisätä mainoksiin kannustimia.


Vaihe #5: Hakukoneen tehokkuuden ymmärtäminen analytiikan kautta

SEM(Search Engine Marketing) ei koskaan ole "valmis." Koska yrityksesi, verkkosivustosi, asiakaskunta ja markkinointitoimet kasvavat ja laajenevat, tarvitset jatkuvia muutoksia uusien yleisöjen hyväksi.

Paras tapa ymmärtää markkinoinnin ulottuvuutta, on nähdä, miten kävijät löytävät ja käyttävät sivustoasi, ja seurata tuottoprosenttia käyttämällä web-analytiikkaa. Web-analytiikka kertoo, miten sivustosi toimii. Hyvä analytiikka ohjelma jakaa tietoja, kuten:


  • Mistä kävijät tulevat.
  • Miten ne ovat yhteydessä sivustoosi ja käyttävät sitä.
  • Mitkä ovat suosituimmat sivut ja sisältö.
  • Se kertoo väestötiedot, laitteet, kielet ja alkuperämaat.
  • Ilmoittaa kanavat, jotka pakottavat ihmiset muuttamaan maksullisiksi asiakkaiksi.
  • Ja miten PPC-kampanjasi ohjaavat tuloksia ja myyntiä.

Suosituin analysointiohjelma on Google Analytics, vaikka muitakin hyviä vaihtoehtoja on.


Meillä on analyyttisiä asiantuntijoita, jotka voivat luoda tilin sinulle, jotka sinun on tehtävä, jotta voit maksimoida sivuston käytön ja tulot.


Vinkkejä Web-sivuston analytiikkaan

  • Päätä, mikä analyyttinen ohjelma on käytössä.
  • Hanki automaattisia raportteja, jotka luodaan ja lähetetään sinulle säännöllisesti.
  • Tarkista analyysi säännöllisesti, kerran viikossa on hyvä.
  • Muista ryhtyä toimiin sen mukaan, mitä analytiikka kertoo.
  • Varmista, että voit sitoa verkkosivuston suorituskyvyn suoraan markkinointikanavillesi.


Olet valmis!

Hakukonemarkkinointi on yksi tehokkaimmista työkaluista, joka sinun täytyy huomioida. Älä kuitenkaan yritä huijata SEM: ää se ei ole helppoa. Mutta kun se on tehty hyvin, se voi lisätä huomattavasti tulojasi ja parantaa brändin tuntemusta.





Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres