Mainosta yritystäsi sähköpostimarkkinoinnin avulla

Vaiheittainen opas sähköpostimarkkinointistrategian rakentamiseen


Jos sinulla on liiketoimintaa tänään, tarvitset sähköpostimarkkinointistrategian. Viestinvälitysohjelmien ja sosiaalisen median noususta huolimatta sähköpostimarkkinointi on suositumpi kuin koskaan.


Lähetämme ja vastaanotamme tuhansia sähköposteja vuosittain, ja useimmat aikuiset ja kolme neljäsosaa nuorista käyttävät sähköpostia viestintävälineenä. Tämä tarkoittaa, että riippumatta siitä, mihin yritystietosi kohdistuu, sähköposti on erinomainen tapa saada heidän huomionsa.


Itse asiassa, jos et ole kiinnostunut asiakkaistasi sähköpostitse, asiakkaiden rakkaus brändiä kohtaan voi olla alhainen, koska useimmat ihmiset haluavat saada sähköposteja haluamiltaan tuotemerkeiltä. Jos tarjoat alennuksia ja kuponkeja sähköpostitse, he todennäköisesti rakastavat sinua vielä enemmän!.


Sähköpostimarkkinointikampanja antaa sinulle mahdollisuuden parantaa suhdettasi olemassa oleviin, uusiin ja mahdollisiin asiakkaisiin samalla, kun ne tarvitsevat tarvitsemiaan tietoja. Aivan yhtä tärkeää on, että sähköpostilla on yksi markkinointistrategian korkeimmista tuottoprosentteista. Jokaiseen euroon, jonka kulutat sähköpostimarkkinointiin, saat 38 euroa tuloja tai jopa enemmän.


Tässä oppaassa näytämme, miten pääset alkuun sähköpostimarkkinoinnilla neljässä yksinkertaisessa vaiheessa. Lopuksi sinulla on kaikki mitä tarvitset sähköpostin markkinointistrategian käynnistämiseksi ja optimoimiseksi.

Sähköpostimarkkinointi


Vaihe #1: Valitse sähköpostipalveluntarjoajasi

Yksi tärkeimmistä päätöksistä, jotka sinun on tehtävä, kun aloitat sähköpostimarkkinointistrategian, on mitä sähköpostipalvelun tarjoajaa käyttää. Valittavana on satoja, mutta arvioimme kolme suosituinta: MailChimp, GetResponse ja Aweber.


Mailchimp

Sähköpostimarkkinointiin MailChimp on kaikkein suosituin, koska sen avulla voit hallita enintään 2 000 tilaajaa ja lähettää 12 000 sähköpostia kuukaudessa, täysin ilmaiseksi. Tätä hintaa on vaikea voittaa, varsinkin kun se sisältää:


  • Ilmoittautumislomakkeet ja mobiilin rekisteröinnin integraation
  • Sähköpostimallit
  • Kyky integroida Facebook- ja Instagram-mainokset sähköpostimarkkinointikampanjoihisi
  • Analytics ja oivallukset sähköpostimarkkinoinnin kampanjan tehokkuudeksi
  • Automaatio, joten voit lähettää sähköpostiviestejä helposti
  • Kyky segmentoida sähköpostilistasi


AWeber

Vaikka voit kokeilla AWeberiä ilmaiseksi ensimmäisen kuukauden ajan. Se voi pian muuttua pienyritysten omistajalle maksulliseksi, koska sen avulla voit lähettää rajoittamattomia sähköpostiviestejä vain 500 tilaajalle kuukaudessa.


AWeberin sähköpostimarkkinointipalveluihin kuuluvat:

  • Ilmoittautumislomakkeet, mukaan lukien mobiiliintegraatio
  • Yli 700 mallia sähköpostimarkkinointikampanjoillesi
  • Yli 6 000 valokuvakuvaa, joita voit käyttää kampanjoissasi
  • Erinomainen analytiikka
  • Segmentoituminen
  • Automaatio sähköpostisarjaan

AWeberin valtava mallikirjasto on sen suuri etu, samoin kuin kyky lähettää rajoittamattomia sähköpostiviestejä jokaisella hinnoittelutasolla. Se maksaa kuitenkin 29 euroa kuukaudessa, mutta voit lähettää sähköpostiviestejä jopa 2 500 tilaajalle ja 69 eurolla kuukaudessa lähettää jopa 10 000 tilaajalle.


GetResponse

GetResponsen aloituspaketti maksaa 15 euroa kuukaudessa. Sen avulla voit lähettää sähköpostiviestejä 1000 tilaajalle. GetReponsen palvelu sisältää:

  • Automaattivastaajat
  • Automaatio työnkulut ja tunnisteet
  • Yli 500 mallia
  • 1 000 varastokuvaa, joita käytetään sähköpostimarkkinointikampanjoissasi
  • Segmentoituminen
  • Analytiikka

GetResponse tarjoaa myös mahdollisuuden optimoida sähköpostiviestejä.


Jos haluat lähettää 2500 tilaajalle sähköpostia, se maksaa sinulle 25 euroa kuukaudessa. Tämä on jopa 65 euroa kuukaudessa 10 000 sähköpostin tilaajalle.


Nyt voit verrata Mailchimpia, AWeberiä ja GetResponsea, jotta näet, mikä parhaiten sopii yrityksellesi.


Seuraavaksi tarkastelemme, miten voit aloittaa ensimmäisen sähköpostimarkkinointikampanjan.

Vinkkejä

  • Älä hämmästytä, mikä on halpaa tänään. Muista, että kun tilaajasi lista kasvaa, sinun on maksettava enemmän, joten selvitä, mikä on järkevää keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä.
  • Varmista, että sähköpostipalveluntarjoajasi voi tuoda olemassa olevia asiakastietoja. Tämä helpottaa ensimmäisen sähköpostiosoitteen rakentamista.


Vaihe #2: Määritä ensimmäinen sähköpostikampanjasi

Kun olet selvittänyt, mikä sähköpostipalvelun tarjoaja on yrityksellesi sopiva, on aika aloittaa sähköpostimarkkinointikampanjan määrittäminen. Tämä tarkoittaa tilin määrittämistä, luettelon luomista, sähköpostin kirjautumislomakkeen suunnittelua ja uuden kampanjan luomista.


Avaa sähköpostimarkkinointitili

MailChimp pyytää sinua toimittamaan sähköpostimarkkinointiin sähköpostiosoitteen , käyttäjätunnuksen ja salasanan. GetResponse pyytää sähköpostia ja salasanaa. AWeber pyytää eniten tietoja, mukaan lukien nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Sinulla täytyy olla luottokortti, jos haluat suorittaa laskutusosan.


Määritä ensimmäinen sähköpostiluettelo

Sinun on myös luotava sähköpostiluettelo, joka kerää tilaajat, jotka täyttävät tilauslomakkeet. Sinun on annettava luettelolle nimi ja lisättävä sähköpostipalveluntarjoajan pyytämät tiedot. Tähän voi sisältyä:


  • Nimesi ja osoite
  • Yrityksen verkkosivusto
  • Nimi ja sähköposti, johon lähetät sähköposteja

Palveluntarjoajasta riippuen voit myös kirjoittaa lyhyen muistiinpanon, joka muistuttaa ihmisiä siitä, miten he tulivat luetteloon.


Jotkut palveluntarjoajat, kuten GetResponse, asettavat automaattisesti kampanjan, kun kirjaudut sisään. Voit muokata tätä vastaamaan haluttuja asetuksia.


Suunnittele sähköpostilomake

Seuraava vaihe on luoda sähköpostin kirjauslomake, jotta voit lisätä luetteloon uusia tilaajia. Useimmat sähköpostin tilaajaluettelot ovat kaksinkertaisia opt-in, mikä tarkoittaa, että kun ihmiset ovat rekisteröityneet, heidän täytyy napsauttaa linkkiä vahvistaakseen, että he todella haluavat sähköpostisi. Tämä on tärkeää kansallisten ja kansainvälisten roskapostilainsäädäntöjen noudattamisen kannalta.


Kaikilla sähköpostipalveluntarjoajilla on kirjautumislomakkeita, ja joillakin, kuten MailChimpilla, on myös veto- ja pudotusmuodon rakentajia. Voit yleensä muokata lomakkeitasi luettelon, tapahtuman tai yritystunnuksen tarkoituksen mukaan lisäämällä kuvia ja muuttamalla kirjasimia ja värejä.


Voit myös muokata sähköpostin kirjautumislomakkeita lisäämällä muita kenttiä (esim. etunimi ja sukunimi) sen sijaan, että olisit kiinni oletusasetuksissa. Tämän avulla voit käyttää sähköpostin kirjautumislomaketta kerätäksesi yrityksesi kannalta tärkeimmät tiedot.


Kun olet lopettanut lomakkeen suunnittelun, voit lisätä sen sivustoosi. Useimmilla palveluntarjoajilla on integraatiot suosittujen verkkosivustojen, kuten WordPressin, kanssa, jotta ilmoittautumislomakkeita on helppo laittaa mihin tahansa. Voit lisätä kirjautumislomakkeesi HTML-koodin avulla.


Hyviä paikkoja, johon voit laittaa sähköpostitilauslomakkeen:

  • Sivupalkissa, jossa se näkyy jokaiselta sivulta
  • Jokaisen web-sivun ylä- tai alaosassa kelluva palkki
  • Blogiviestien lopussa, koska ihmiset, jotka pitävät sisällöstäsi, kirjautuvat todennäköisemmin

Useimmilla palveluntarjoajilla on myös integraatiot, joten voit liittää sähköpostitilauslomakkeet Facebookiin ja muihin sosiaalisen median sivustoihin. Mitä enemmän paikkoja laitat ilmoittautumislomakkeellesi, sitä enemmän mahdollisuuksia on, että ihmiset voivat tilata sähköpostilistasi, jotta voit markkinoida yritystäsi.


Luo ensimmäinen sähköposti

Seuraavaksi on aika luoda ensimmäinen sähköpostikampanjasi. Jos käytät AWeberiä, tätä kutsutaan "lähetykseksi". Ellei teknisesti ole taipuvainen, helpoin vaihtoehto on käyttää palveluntarjoajan kampanjan rakentajaa.


Anna kampanjalle nimi ja kirjoita sitten sähköpostiosoitteesi. Näin ihmiset näkevät, milloin sähköpostiosoitteesi saapuu postilaatikkoonsa.


Sitten on aika suunnitella se. Palveluntarjoajasta riippuen, valitse valmiiksi tehty malli tai luo oma malli sähköpostillesi. Valitse vaihtoehdot ja aloita ensimmäisen sähköpostisi sisällön kirjoittaminen.


Hyödynnä esikatselu- ja testausominaisuuksia, jotta näet, miltä sähköpostisi tulee näyttämään. Näin voit nähdä sähköpostiviestisi ja tehdä viime hetken muutoksia ennen kampanjan käynnistämistä.


Kun olet tyytyväinen tulokseen, ajoita tai lähetä kampanja.

Vinkkejä:

  • Mieti, millaisen sähköpostitilauslomakkeen haluat. Jotkin kirjautumislomakkeet voidaan käynnistää ponnahdusikkunaan tietyn ajan kuluttua tai kun ihmiset ovat lähdössä sivustostasi.
  • Varmista, että pyydät muokattavia sähköpostimalleja suunnittelijaltasi, jotta voit muokata niitä myöhemmin, jos vaihdat tuotemerkkisi.


Vaihe #3: Luo sähköpostin elinkaari

Ensimmäisen sähköpostisi lähettäminen on vain yrityksen markkinoinnin aloittaminen sähköpostilla. Jotta voisit olla todella tehokas, sinun täytyy miettiä sähköpostin elinkaaren luomista. Elinkaarimarkkinointi auttaa sinua houkuttelemaan uusia mahdollisuuksia, jotka lopulta tulevat asiakkaiksi. Sähköpostin elinkaari tekee täsmälleen saman, mutta sähköpostilla.


Jokainen vaihe vaatii erilaisia sähköpostiviestejä, jotka kaikki edistävät yrityksesi sähköpostimarkkinointikampanjan toteuttamiseksi. Tyypillisiä esimerkkejä ovat:

  • Sähköpostiviestit: tervetuloa sähköpostit, tilaajien pyynnöt asetusten määrittämiseksi tai päivittämiseksi, tuotteen tai palvelun oppaiden aloittaminen.
  • Hoito: uutiskirjeet, blogijulkaisut, tuote- ja palveluilmoitukset.
  • Tarjous: tarjoukset, myynti ja muut tarjoukset.
  • Kauppa: tilausvahvistukset, kuitit, tilausten uusiminen, sähköpostit uskollisille asiakkaille.

Tarvitset kaikki tällaiset sähköpostiviestit kattavan sähköpostimarkkinointikampanjan toteuttamiseksi.


Tämä tarkoittaa, että kirjoitat paljon sähköpostin aihepiirejä, paljon sähköpostimarkkinointikopiota ja paljon toimintoja. Itse asiassa, jotta voit testata kampanjoiden tehokkuutta, sinun on kirjoitettava useita aihepiirejä ja kutsuja toimiin jokaisen sähköpostin osalta. Puhumme tästä lisää seuraavassa vaiheessa.


On myös tärkeää päättää, haluatko sisällyttää sähköpostimarkkinointi- tai mini-kursseja, koska kehität suhteitasi tilaajiin useissa sähköpostiviesteissä.


Muista kopion lisäksi luoda sähköpostimallit, jotka on optimoitu eri tyyppisille sähköpostiviesteille. Tien varrella saatat haluta lähettää sähköpostiviestejä, joissa on useita sarakkeita, interaktiivisia ominaisuuksia ja videota, joten mallipohjasi on sallittava. Ja jokaisessa sähköpostissa on oltava merkkituotteita, joten tilaajat tietävät, mistä se tulee. Tämä brändin tunnistus auttaa rakentamaan asiakassuhteen.

Vinkkejä:

  • Tiedosta, mitä haluat saavuttaa jokaisella sähköpostilla, jotta voit lyhentää tekstinkirjoittajasi työtä ja auttaa heitä kohdentamaan sähköpostiviestit oikeaan suuntaan oikean kutsun avulla.
  • Anna suunnittelijan tietää, mitä merkkisi värit ja sähköpostin tarkoitus ovat, jotta he voivat luoda täydellisen sähköpostimallin markkinointikampanjaasi varten.


Vaihe #4: Optimoi kampanjasi

Kun olet lähettänyt sähköpostimarkkinointikampanjan, sähköpostipalveluntarjoajasi antaa tilastotietoja siitä, kuinka monta sähköpostiviestiä avattiin, napsautettiin ja välitettiin, sekä kuinka moni henkilö peruutti tilauksensa.


Voit myös nähdä, mitä ihmiset tekivät, kun he ryhtyivät toimiin sähköpostilla. Voit myös tarkistaa sähköpostisi suorituskyvyn uusimpien sähköpostimarkkinointien vertailuarvojen perusteella, jotta saat selville, onko mitään optimaalista.


Totuus on, että melkein aina voit tehdä asiat paremmin. Yhteiset alueet, joilla voi tarkastella sähköpostimarkkinointia, ovat lähetysaika, aihepiirit, painikkeet ja puhelut toimiin sekä kehon teksti ja kuvat.


Optimoi lähetysaika

Lähetysaika vaikuttaa suuresti siihen, avataanko sähköpostisi vai ei. Yllä olevat yhteiset vertailuarvot osoittavat, että useimmat ihmiset avaavat sähköpostiviestejä torstaisin noin kuusitoista. Tietysti tämä voi olla erilainen omassa sähköpostilistallasi. Kiinnitä huomiota sähköpostianalytiikkaasi, jos haluat saada paremman avoimen hinnan lähettämällä sähköpostisi toiseen aikaan.


Optimoi aihealue

Kuten aiemmin mainittiin, aiheen rivi on suuri tekijä, kun ihmiset avaavat sähköpostisi. Yksi tapa optimoida aihealueesi on A / B testata kahta eri aihepiiriä ja nähdä, kumpi saa parempia tuloksia. Erilaisia testejä on paljon, joten voi olla hyödyllistä saada apua sähköpostikampanjan optimointialan ammattilaiselta.


Optimoi painikkeet

Kun ihmiset ovat avanneet sähköpostisi, painikkeet, joissa kehotetaan toimimaan, ovat välttämättömiä, jotta ihmiset voivat ryhtyä seuraavaan vaiheeseen heidän suhteensa. Jotta nämä painikkeet olisivat parempia, sinun on kokeiltava painikkeiden värien muuttamista ja kopiointia, ja jaettava testi, jotta näet, mikä toimii.


Optimoi kopiointi ja kuvat

Samoin voit muuttaa kopiota ja kuvia sen mukaan, kuka sähköpostilistalta tulee, parantaakseen suorituskykyä. Et lähettäisi samaa sähköpostiviestiä toistuvalle asiakkaalle sellaiselle henkilölle, joka on juuri tehnyt ensimmäisen ostonsa. Ammattimainen kampanjan optimoija voi ehdottaa tapoja säätää sähköpostiviestejäsi niin, että saat sen oikein joka kerta.

Vinkkejä:

  • Anna mahdollisimman paljon tietoja sähköpostimarkkinointikampanjasi nykyisestä suorituskyvystä, jotta kampanjasi optimoija tietää tarkalleen, mitä seuraavaksi.
  • Pyydä apua lisäkampanjaansi.

Noudata näitä neljää yksinkertaista vaihetta ja sinulla on pian sähköpostimarkkinointikampanjat, jotka luovat yhteyden tilaajiin ja auttavat sinua tekemään enemmän myyntiä.




Kerro meistä ystävillesi!
InstagramFacebookTwitter Google-plusLinkedInPinteres